Boost your ICT Skills Technology in the Classroom

Idén nyáron került sor a 2019-ben elnyert, de a 2020-as járványhelyzet miatt halasztásra kerülő Erasmus+ tanulmányutamra. A célállomás Málta volt, és egy egyhetes kurzuson vettem részt a pécsi Cserepka Iskola képviseletében. A képzés témája különös aktualitással bírt: az infokommunikációs eszközök nyelvórai környezetben történő használhatóságáról szólt (eredeti címén: Boost Your ICT Skills).

Röviden az utazásról és az infrastruktúráról. A repülőjegy lefoglalása tekintetében igyekeztem időben és körültekintően eljárni: alapos kutakodás után már márciusban megvettem a jegyeket oda-vissza, mégpedig bécsi indulással és érkezéssel. (Azért az osztrák főváros, mert a jegyek feleannyiba sem kerültek.) Ez utólag nem bizonyult jó ötletnek, minekutána a Ryanair légitársaság késő tavasszal módosított a visszaút napján (korábbra hozva azt), így kénytelen voltam utólag módosítani a jegyemen - napot és céldátumot is. Utólag úgy látom, hogy nem kell elsietni a jegyvásárlást, mert nem drágulnak annyival a jegyek az induláshoz közeledve, mint amennyibe egy esetleges járatmódosítás kerül. Érdemes megvárni a nyári menetrend véglegesedését, és akkor megnézni, mi a legolcsóbb opció. A máltai repülőtéren a szervező képzőközpont által odarendelt transzfer várt, ennélfogva viszonylag gyorsan el tudtam foglalni a szállásomat, mely egy kifjezetten jól felszerelt, tágas, modern apartman volt - körülbelül 10-15 sétaútra a képzés helyétől.

A kurzus lebonyolítására az ETI Malta székhelyén, San Julian's városrészben került sor, egy többszintes minden igényt kielégítő létesítményben. A trénert Roberta Basarbolieva-Stanisicnak hívták, aki kiváló pedagógia érzékről tanúbizonyságot téve, érzékelhető rutinnal és határozottsággal kovácsolta kovácsolta össze csapattá a több nemzet tagjaiból - bár zömében lengyelekből - verbuválódott tízfős társaságot. A képzés hétfőtől péntekig tartott, kilenc órától délután fél háromig. A témák értelemszerűen az infokommunikációhoz kapcsolódtak, de kellő változatosság, illetve széles merítési kör jellemezte mind a konkrét feladat- vagy eszközválasztást, mind a megközelítés módját. Megismerkedtünk Webquestekkel, a WIKI-vel, különböző online szótárak használatával, készítettünk keresztrejtvényeket és különféle quizeket, gyakoroltuk az interaktív tábla specifikumai használatát, belevetettük magunkat a webes anyaggyűjtésbe és még sorolhatnám. Az utolsó napon - projektmunkában, többfős csoportokban - nekünk kellett előadást tartanunk valamely, általunk választott témában, melynek feldolgozása során alkalmaznunk kellett a héten tanultakat.

A képzők láthatóan nagy figyelmet szenteltek a csapatépítésnek, igyekeztek sok lehetőséget teremteni a különböző nyelvi és iskolai környezetből érkezett kollégák interakcióinak, legyen szó kurzus közbeni feladatokról, a képzőhely belső terein való gyülekezésen, kötetlen eszmecserén át egészen a kirándulásokig. Ez utóbbiakból kettőn is részt vehettünk - kedden az ország jelenlegi, csütörtökön pedig az egykori fővárosát tekinthettük meg (Vallettát, illetve Mdinát). A csodálatos építészeti, kulturális emlékek megtekintését a lelkes idegenvezető szakértő tájékoztatásával tette teljessé.

Összességében elmondható, hogy a tanulmányútra már csak a képzésen elhangzottak miatt érdemes volt elmenni, de ennél jóval többet nyújtott az Erasmus+ keretében Máltán töltött hét: a szakmai ismeretszerzésen túl tapasztalatcserére is kiváló alkalmat nyújtott, és aktív pihenésnek sem volt utolsó. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

©SMART Tanítás és Tanulás a Cserepkasuliban | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el